PoSt YaNg DiSuKai RaMai

Search Blog IDA CY

Wednesday, May 13, 2015

Jawapan dan soalan personal Ida Cy

Hai, hai, haiii~ Assalamualaikum (Waalaikumussalam) mcm biasa kena tlis jawab salam sbb kadang2 ada yg xtrjawab salamnya.. heheee~ kali ni try tulis entri guna hp.. maju setapak sikitt.. hehe.. jd kalau xade gmbr ke, warna ke.. jangan marahh.. hahha >_<

ok kali nie ida nk tulis entri mengenai ida.. all about ida. (ckp mcm selama nie duk tulis pasl org lain.. hahha.. kau duk merapu apa nie ida oiii~) ok pasal ida.. ida mulakan dngn bnda yg asas k




APA BENDA YG IDA PALING SUKA?

jawapan : makan… hahaha >_< benda yg ida suka is food.. tp yg sadisnya, empunya kurus mcm papan lapis.. ermm.. sadis.. ida suka makan tp ida xsuka makan nasi.. kenapa? entahlaa.. xde perasaan nk makan n telan.. tu yg kurus mcm nie.. huhuu.. ida suka makan BURGER, KENTANG GORENG, VEGES (veges nie bukn kasut tumit tinggi yew.. agk2 la.. xkan la ida nk makan lasut plak.. haahaa. veges sejenis kentang goreng jgk tp saiznya lbih besar.. ok..mcm la org xpahm.. ida ohhh ida >_< berat kau nie), PIZZA n CHICKEN CHOP.. spageti bagai, sorry xminat.. semua favourite ida tu, ida jarang2 jer makan.. al-maklumlah.. ida bukannya org kaya.. huhuhu.. mesti korang terdetik dlm hati, ida nie jenis yg "gitu2" kan sbb minat western food kan? ermm.. ida nie org kampung ja.. i know where i am.. dont worry k.. tekak ida suka benda yg mcm tu, nk buat mcm mna.. heher




BENDA APA YG ORG LAIN SUKA TAPI IDA TAK SUKA?

jawapan : coklat bar berwarna koko.. memang pangkahh!!! xminat. kalau coklat bar putih/susu/cream/cheese i really love it.. hehee.. ida minat semua bnda makanan ringgan n minuman yg brwarna putih/susu/cream/cheese.. aishhh.. terliur pulakk dh duk tlis pasal ni.. adoii.. hahahh >_< kwn ida pernh ckp, sbb ida xminat coklar bar warna koko la ida xgemuk2.. wahh!!! sadisss.. xleh nk telan la coklat warna koko tuu.. rasa mcm melekat jerr kt tekak ni.. hahaha..

SELAIN ITU, ida xminat lelaki hensem n suka selfie.. perrrhhhhhh!!!!!! pangkah u pangkahhh!!! cenggini xxxxxxxxx !!! hahhaha >_< kenapa? bg ida la kan.. korang jngn nk sentap2 k.. dahi jngn duk berkerut.. baça biar relex.. heehee.. mcm ni, kbyakan org mesti la nk pasangn dia hensem bergaya bgai kan? sape xnk kan? tp bg ida, org yg memiliki rupa paras yg hemsem dan boleh membuat org2 duk jd gila sawan kt dia ida xminat sebab konfem2 dia xnak kt ida.. so, buat apa dik taruh hati kt org hensem >_< nk yg sedap mata memandang jer.. org lain xsuka, xminat.. xkesahh.. werkkk!! kalau ada pun yg jenis tersebut nk kt ida teràng lg bersuluh buaya darat , kaki playboy.. mcm mana taw? tngok cara berckp, pnggunaan ayt dh taw dh..,, lg pun ida nie xcantik.. xmampu nk brtnding dngn prempuan2 cntik yg lain.. so, awl2 lg dh angkat bendera putih.. haaha.. dh ada pengalaman? aishhhh.. xpernah ada pun.. hehee.. yg satu spesis lg, spesis suka selfie mengalahkan kaum wanita.. >_< selfie memang xsalah, yg masalahnya duk posing bagai mengalahkan perempuan yg xthn.. errr.. rasa nk pijak² jer berjemaah.., haahah.. kalau selfie biasa2,posing sbg seorg lelaki tulen >_< atau org lain yg tlong ambilkan gmbr, itu dpt diterima.. ^_^

SATU  LAGI, lelaki brkulit putih.. emm,,  xminat jgk., kenapa? entahhh.. xsesuai d mata.. hahaaaa,. minat yg sawo matang, atau hitam manis.. nampak comel,. hehehe.. india n negro xnk yerr.. xde dlm list.. hahaa.. harap xde yg sentap2 ye.. ini pndpat hati ida jaa.. xde kaitàn dngn sape2.. keep smile all ^_^ ida ni pelik sikit dri org lain.. entah dari mana datañgnya pun entahla.. spesia alien kot.. hahaheeee




 WARNA KEGEMARAN ?

jawapan : 1st BIRU, 2nd HITAM, 3rd KELABU.. hehehe.. kebanyakan brg2 ida memang warna biru.. kadang2 ada jugak brg yg ida suka beli warna lain mcm PINK n UNGGU.. tp jarng la,, tu kalau xde warna yg ida suka.. HITAN n KELABU selalunya ida pilih pakaian.. ida nk sngt bli baju n seluar warna PUTIH, tp xboleh sebab air rumah ida air kerajaan,. kalu kain putih mesti lama2 jdi kuning.. ermmm.. sedih.. ida ada 1,2 helai jerr baju putih.. sadissnya~




Apa lg yerr?? ermm.. xtaw la nk tulis apa lg.. hehe.. sebarang pertanyaan pasal ida, bleh komen yer.. nanti ida jwb kalau ida rasa nk jawab.. heehhee.. Apa pun, apa yg ida tulis nie, xde kaitan dngn sape2 yer.. hanya suka2 n pndapat personal ida.(last2 tulis guna laptop jugak.. huhuuu)

THANK YOU 4 READ.. like my blog n follow me ^_^


Wednesday, May 6, 2015

Perasaan dan kisah result SPM

Hai2,, Assalamualaikum (waalaikumussalam) hehe.. takut ada yg lupa nk jwb tu tulis jwb salam sekali.. >_< Lama dh xtulis entri2 dlm blog.. nk tlis pun xtahu nk tlis apa.. heheee.. hari tu tlis pasal life ida buat sementara wktu kan.. Now, nk tlis pasal apa yer.. ermm.. Haaa.. Tulis pasal perasaan ye.. Heheheehe


Ok pasal perasan.. ermm.. senang cita n nk dijadikan cerita ida xpernah bercinta.. iya?? iya laa.. bercinta buat apa masa sekolah kan? belajar la biar habis dulu.. bercinta masa sekolah xkemana jgk.. hehehe.. apa pun sekarang ida dah xsekolah.. dh hbis sekolah.. the end dah.. jd sekarang bercinta ke? hehehe.. ada jodoh insyaAllah ada lah.. nk bercinta tetap kan lah dlm hati kita yg kita menyayangi seseorg itu sbg bakal suami/isteri kita nanti.. insyaAllah baik buruk hubungan kita tu Allah akn jaga.. kalu dia trbaik untuk kita, jodoh kita dngn dia.. xkemana pun.. amboiihh ayt, mcm biaso ajer,.. hahaha.. just telling the truth.. heee''



owhh pasal result ida, ida belum bg taw lg kan.. hehehee.. result ida cukup2 telan air sejuk je.. 3A, 2A-, 4B+, 1D .. HAHAHA.. tp alhamdulillah ida bersyukur dngn result ida.. ida xsangka jgk dpt result mcm tu.. thun lepas mcm2 dugaan berat ida tnggung dri awl tahun smpai akhir tahun.. smpai satu tahap ida nk berhenti sekolah sbb xthn.. nasib baik kwn2 rapat bg semangat dan dorongan kt ida.. hanya Allah jer tahu mcm mna hdup ida, menderitanya ida thun lepas..ermm.. xnk la cite pnjang2 nanti ida naggis pulak xpasal2.. huhuhu.. result tu ok la.. kaki tido.. kaki malas.. hahaha.. ida memang selalu tidur lambat.. jam 2 pg. 3 pg biasa la xtido lg.. baca buku. gosok bju.. ida duk asrama.. tido jam 5 pg pun pernah.. tido kejap je, lpas tu bgun subuh pgi solat kt musolla.. kadang2 xturun jgk.. hehehe.. xlarat nk bgun awl.. tido dh lambt.. terima dngn ikhlas walau sedikit kecewa BM xpat A.. huhuhuhu.. PA (prinsip perakaunan) ida ingt fail dah, tup tup B+.. TERKEJUT u... huhuhu.. apapun alhamdulillah~ heeee


pasal apa lg ekk nk cita.. ermm.. ok.. pasal tawaran sambung belajar, ida bnyk dpt yg swasta.. contohnya, KTD, GMI, SHAHPUTRA COLLEGE lpas tu xingt dah..suart hilang entah kemana dah.. adesss.. upu esk keluar.. heheheh.. n ida jgk dpt MATRIK PERAKAUNAN di Perlis.. tp xpegi jgk.. dpat jd calon ipg tp xtaw konfem lg dpat ke x ipg.. hujung bulan bru tahu.. ipg tu lepas la ukcg sampai temuduga.. ida mintak cikgu pendidikan seni visual.. layak kah sikgu diri ini? huhu.. who knows~ BI berterabur.. hahahaha >_<


kembali balik pasal perasan~ hahahaha.. gatai nohh..ok xde pape nk cita dah... hehehe.. nanti kalau ida nk bertunang ke, nk kahwin ke, ida bg taw ye kalau sempat tulis.. owhhhhhh!!! hahahaaha

BTW, thank you for reading ^_^ jngn lupa like selalu blog ida.. heheee..